Eurobuchalter

Zagadnienia dotyczące akcesoriów i estetyki biurowej

Wyposażenie biura

Jaką pieczątkę stosuje się w urzędzie?

Pieczątki są znane od wielu wieków. Na przestrzeni lat zmieniały się pod względem technicznym oraz wizualnym, co z pewnością jest sporą zaletą. Można zauważyć, że polskie prawo nie wymaga stosowania tych produktów, aczkolwiek coraz więcej przedsiębiorców używa pieczątek.

Fenomen pieczątek

Trzeba przyznać, że pieczątki są stosowane coraz częściej. Na czym polega ich fenomen? Przede wszystkim można zauważyć, że korzystanie z nich pozwala zaoszczędzić naprawdę sporo czasu. Jeśli chodzi o pieczątki urzędowe to są one najczęściej wykonane z wysokiej jakości metalu, dzięki czemu posłużą na wiele lat. Takie produkty ciężko jest zniszczyć. Pieczątki urzędowe gmin, powiatów, samorządów województw mogą się od siebie różnić w znaczny sposób. Nie da się ukryć, że produkty te można podzielić na wiele kategorii. Aktualnie używa się pieczątek laserowych, gumowych lub suchych. Każdy może dopasować produkt do swoich indywidualnych upodobań.

Czy każda firma musi posiadać pieczątkę?

Nie każdy może korzystać z pieczątek urzędowych. Podmioty, które są uprawnione do stosowania tych produktów to na przykład: samorządy województw, Siły Zbrojne Rzeczpospolitej Polskiej, komornicy sądowi, szkoły publiczne oraz szkoły niepubliczne, państwowe oraz niepaństwowe szkoły wyższe lub jednostki administracji rządowej. Jeśli zaś chodzi o pieczątki firmowe to może z nich korzystać każde przedsiębiorstwo. Powinny się jednak znaleźć na niej podstawowe informacje, takie jak: NIP, adres siedziby, nazwa firmy oraz imię i nazwisko założyciela. Pieczątki można wykonać na specjalne zamówienie, więc dana osoba może zażyczyć sobie odpowiedni kolor oraz wielkość napisów. To ważne, ponieważ produkt ten powinien się wyróżniać. Aktualnie z pieczątek korzystają weterynarze, lekarze, pielęgniarze, instruktorzy jazdy oraz osoby, które pracują w laboratoriach.